هاي ارزيابي شونده و مسير و روش توسعه اي پيشنهادي، گزارشهاي سازماني و همچنين گزارش آمادگي سرمايه انساني نيز از جمله خروجي هاي مهم کانون هاي ارزيابي مي باشند. پيوست2 فرايند اجراي کانون ارزيابي را نشان مي دهدمي بايست حتي الامکان از طرق مختلف خطاهاي ممکن را کاه
نحوي که هر فردي توسط تعداد بيشتري ارزياب مورد مشاهده و داوري قرار بگيرد. به عنوان مثال اگر در کانون ارزيابي خاصي از چهار ابزار استفاده شود، از چهار ارزياب متفاوت نيز براي ارزيابي هر فرد استفاده خواهد شد.
روندها و رويدادها و تاثير آنها بر کسب و کارها از اهميت بيشتري برخوردار است. در سوال تشريحي از ارزيابي شونده خواسته مي شود ديدگاه خود را در مورد موضوعي خاص بيان و دلايل خود را با ارايه تحليل مستدل بيان نمايد. سوال تشريحي بيشتر براي سنجش مهارتهاي ادراکي و مهارتهاي نوشتاري بکار مي رود و باتوجه به موضوع مورد سوال مي تواند شايستگي هاي ديگر را نيز بسنجد. نام
در مذاکره گروهي افراد به دوگروه مستاوي تقسيم مي شوند. تعداد اعضاي هر گروه دو يا سه نفر مي باشد. موضوع مورد مذاکره به همراه اطلاعات لازم و هدف مورد تعقيب دراختيار گروه هاي مذاکره کننده ق
در يک گروه با يکديگر کار مي کنند. ابزار کار گروهي نيز که براساس شبيه سازي شرايط کاري است به تبعيت از آن شکلهاي گوناگوني گرفته است.
شوراي مديران، هيئت مديره و جلسه بررسي موضوعهاي پيش رو از جمله شرايطي است که مديران با آن مواجهند. براي هريک از يان شرايط نوع خاصي از کار گروهي با محتواي متفاوت طراحي شده است.